Samochody

 

Home
Up
Komputery
Książki
Filmy
Muzyka
Gry
Samochody
GSM
Malarstwo
Fotografia
LEGO
iPod

Samochody

Od grudnia 2015 r. mój samochód to Toyota RAV4 2.0D w kolorze "Light Capuccino" (4T3).

Katalog Toyoty RAV4 z 2013 r.
(PDF 6,87MB)

Specyfikacja Toyoty Avensis obowiązująca w 2013 r.
(PDF 2,05MB)

W latach 2006-2015 jeździłem Toyotą Avensis Wagon 1.6 Terra w kolorze "Irving bronze" (4Q9), którą potem jeszcze przez rok jeździła żona.

Katalog Toyoty Avensis z 2005 r.
(PDF 42.6MB)

Specyfikacja Toyoty Avensis obowiązująca od lipca 2005
(PDF 277KB)

W latach 1998-2006 moim samochodem była Toyota Corolla Liftback 1.4 Linea Terra, kolor "lavender metallic" (932)

Skrócony prospekt tego typu Corolli z roku 1998
(PDF 2.5MB)

Prospekt dla wersji nadwoziowej Liftback 
(PDF 8.8MB)

Prospekt dla wersji nadwoziowej Wagon (kombi) 
(PDF 8.8MB)

Prospekt dla wersji nadwoziowej Hatchback 
(PDF 8.6MB)

Prospekt dla wersji nadwoziowej Sedan 
(PDF 8.7MB)

Numer specjalny Toyota News poświęcony temu modelowi
(PDF 11.5MB)

Cenniki z 1998 roku
(PDF 900kB)

Katalog Corolli po Face Liftingu z 1999 r.
(PDF 14.3MB)

Na poniższym zdjęciu stoję obok mojej Corolli, która stoi obok mojej poprzedniej Corolli, w drodze nad morze.

Dosyć krótko (1996-1998) jeździłem poprzednim modelem Corolli w wersji Hatchback 5-drzwiowej 1.4 XLi, kolor "Super Red II" (3E5)

Skrócony prospekt tego typu Corolli z roku 1996
(PDF 2.7MB)

Cenniki z roku 1996
(PDF 140kB)

A pierwszą moją Toyotą, w latach 1993-1996, była Starlet (rocznik 1990) w wersji 3-drzwiowej 1.0XL.

Świeżo upieczony właściciel Toyoty:

Znajdująca się powyżej Toyota Starlet to najmniej psujący się samochód, jaki znam. W ciągu 8 lat użytkowania (a w momencie zakupu miała już 3 lata) nie zepsuła się ani razu. Tylko raz nie można było jej odpalić, gdy zimą siadł akumulator. Oprócz normalnej eksploatacji trzeba było wymienić jeszcze tylko 4 żarówki. To nie to samo co maluch, w którym codzienny rozruch był wielką loterią, szczególnie zimą.

Zgodnie więc z hasłem reklamowym:

MOJA TOYOTA JEST FANTASTYCZNA

A tu trzy "moje" Toyoty w zimowej scenerii.

Czas robi swoje i Starlet doczekała się następcy, którym też przez kilka późniejszych lat (2010-2016) jeździła żona:

Gdy złoty Yaris miał prawie 14 lat poszedł w ludzi. Żona na rok przesiadła się na Avensisa, by w końcu trochę zmniejszyć rozmiar pojazdu, na nowego Yarisa rocznik 2016.

Co ciekawe, podstawowy model Yarisa w roku 2017 (wyprzedaż rocznika) był tańszy niż Yaris z 2002 r., przy czym jest "gorszy" tylko pod jednym względem - zwykły lakier zamiast metalik, za to ma klimatyzację i parę innych drobiazgów. Mimo 15 lat inflacja w cenach samochodów posunęła się niewiele. Choć oczywiście można kupić Yarisa i za 2 razy tyle.

Na dowód cennik Yarisa z roku 2002 i wyprzedaż rocznika 2016.

Natomiast mój pierwszy "samochód" przedstawia następne zdjęcie (już w momencie odsprzedaży).

horizontal rule

Poniżej natomiast znajduje się pierwsza Toyota w naszej rodzinie - Toyota Camry 2.0XL Turbo Diesel, rocznik 1990, którą kupiliśmy w grudniu 1991 roku i mieliśmy do połowy 1998 r.

Taką Toyotę kupowało się w 1990 r. w Pol-Mot za równe $10400. Przy kursie w momencie pisania tego tekstu (maj 2018) daje to niecałe 38000 zł.
Za to był to totalny "golas", nie spełniał żadnej normy Euro o bezpieczeństwie nie wspominając. Nie miał nawet centralnego zamka.

W najbliższej rodzinie było lub jest jeszcze kilka Toyot: Yaris 1.33 rocznik 2009, Avensis 2.0D4D sedan rocznik 2008, bardzo egzotyczna Verso-S 1.33 rocznik 2011, RAV4 2.0D4D-AWD z 2015 r. i Yaris Hybrid rocznik 2016.

horizontal rule

Przez jeden dzień miałem okazję pojeździć sobie Corollą kombi z małym dieslem 1.4. Całkiem przyjemny samochodzik.

Corolla Wagon 1.4D-4D Terra
Własność dealera.
Po kliknięciu w zdjęcie otwiera się cała galeria.

Aktualny katalog Corolli
(PDF 18.8MB)

Specjalny numer Toyota News o modelu 9.
(PDF 12.2MB)

horizontal rule

Materiały dotyczące innych Toyot.

Prospekt Starlet z roku 1996.
(PDF 3MB)

Specjalny numer Toyota News o Avensis z 1998 r.
(PDF 14MB)

Specjalny numer Toyota News o Yarisie z 1999 r.
(PDF 14.6MB)

Katalog Yaris z roku 1999.
(PDF 12.4MB)

Prospekt Camry z roku 1998.
(PDF 11.2MB)

horizontal rule

Czasami trzeba aż pojechać do Wiednia, żeby zrobić takie zdjęcie.

horizontal rule

Na koniec mała ciekawostka dla wszystkich udających się do Austrii. Jeżeli przy drodze zobaczysz coś podobnego do poniższego zdjęcia, to jest to radar. Nie musi być czynny, a zdjęcia robi od tyłu. Są też mniejsze, przenośne wersje na kółkach.

Ten akurat z jednej strony był czynny. W środku siedzi wtedy aparat z optyką Nikona. W dolnym okienku są lampy błyskowe.

A tak wygląda nasz odpowiednik tego urządzenia - produkowany przez firmę ZURAD radar Fotorapid. Technika trochę nowocześniejsza, bo cyfrowa. No i zdjęcia robi z przodu.

Ten znajdował się w Gądkach (przed remontem trasy), na trasie z Poznania do Kórnika. Obecnie część z fotoradarów została przejęta prze GITD i są bardzo wyraźnie oznakowane. Pozostałe, należące przeważnie do Straży Miejskich, takie, jak ten poniżej, trafiły na emeryturę.

Tutaj widać właśnie Kangoo Straży Miejskiej (PO 083AN) stojące obok stałego pojemnika na radar Multanova Multiguard, przy poznańskiej katedrze, radar w kształcie śmietnika schowany jest w środku. Jak ktoś wie jak patrzeć to z daleka pozna, czy w skrzynce jest radar, czy widać tylko nalepki na drzwiach, które mają go udawać. Takich skrzynek w Poznaniu było chyba 5. Obecnie wszystkie są zlikwidowane.

Były też inne, pasujące do radaru AD9T (powyżej z radarem w środku), ale wszystkie zostały na początku 2011 roku zdemontowane. Sam radar w stanie uszkodzonym został wystawiona na aukcji WOŚP w styczniu 2016 r.

Ogólnie rozumiana "Trasa Katowicka" to ulubiony teren łowiecki panów w niebieskich mundurach. Oprócz częstych patroli ze zwykłą "suszarką" (spotykanych w kilku miejscach na Krzywoustego) i czasami duetu ze Strażą Miejską wyposażoną w fotoradar zdarzają się patrole lotne. Stara Toyota Camry V6 GX (rocznik 93) odeszła już do lamusa, choć siała duży postrach ze względu na swoją nietypowość. Z Fordów Mondeo (śliwkowy PO 57928 lub szmaragdowy PO 52520) też już się żaden nie ostał. Stara gwardia to teraz Passaty w kolorze srebrnym -  PO 58024, PO 368AE, PO 369AE. Zdarzają się też błękitna Skoda Octavia RS PO 8123X bądź srebrna PZ 3582R oraz srebny Superb PO 057JV.  Z nowszych są też Insignie PZ 2832W, PZ 412AW, PO 4G617 i Octavie PO 1F015, PZ 1793W. I ostatnie BMW, dla zmylenia przeciwnika na egzotycznych rejestracjach PCH 2SN5 (tego kilka razy widziałem), POB 00528 i PMI 06301.

Generalnie zainteresowanym tematem polecam forum o Fotoradarach i nie tylko: http://fotoradary.net.pl/index.htm

horizontal rule

A teraz z innej beczki. Coś, co dla każdego kierowcy jest najważniejsze, czyli cena paliwa. Od początku jak jeżdżę drugą Corollą zapisuję sobie przy okazji tankowania cenę paliwa. Dzięki temu mogę obecnie zaprezentować poniższy wykres, który przedstawia zmianę cen benzyny EuroSuper 95 w Poznaniu i okolicach, a czasami na wyjazdach w teren. Wykres obejmuje okres od maja 1998 do podanej daty i dane zebrane przy tankowaniu 3 samochodów (Corolla, Avensis, Yaris).

Po kliknięciu otwiera się wykres interaktywny.

A tu podobny wykres dla ON tylko za znacznie krótszy czas - od grudnia 2015 r.

 

©2022 Bartłomiej Prędki
Ostatnio zmodyfikowane: 2022-03-02